HDX HDX-1000 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HDX HDX-1000 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Whisky12345 14-08-2011
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Tja ik heb er ook een en ben dus driftig opzoek naar iets beters maar zie alleen maar positieve reviews hier.
Niet kopen deze :)
1) Als je er een HD in stouwt blijft ie te pas en te onpas op je hd zoeken, ding spint terwijl ie niet gebruikt wordt en maakt dus onnodig lawaai
2) Je kan maar 6 netwerk shares aanmaken, en er is er steeds maar 1 tegelijk te benaderen. Elke keer als je switched mot ie het ene share mounten. (Bij normaal gebruik geen probleem, maar als je een pc util wilt draaien voor een library ofzo dan is dat lastig)
3) Hij speelt erg veel, maar niet alle formaten. De grootste ellende is echter het geluid. Hij herkent niet altijd t geluidsformaat en dan moet je weer naar settings om een of ander formaat van digitaal terug te zetten naar analoog
4) Bij films die hij niet wil spelen hangt ie zich vaak compleet op, dan moet je dus echt je luie stoel uit, handmatig resetten.
5) Booten van t ding duurt een eeuwigheid (3 min ?)
6) Er zijn erg weinig firmwareupdates, en soms gaan die nog mis ook!
7) Bij het 'uitzetten' met de afstandsbediening gaat hij niet echt uit, er is geen echte standby. Je harddisk blijf je dan dus ook horen.
8) Het apparaat tracht constant bij te houden hoe ver je in welk bestand was. Dus, wil er een niet spelen, ga je eruit, knoeien met settings, terug en probeert ie het probleem bestand weer te gaan afspelen vanaf t laatste punt. Dan duurt het weer hele minuten voordat ....
9) Hij wil niet fatsoenlijk hard vooruit of achteruit spoelen met stukken overslaan, hij kan wel afhankelijk van type film op 2x,4x,8x,16x snelheid spelen. Maar als je wil doorspoelen naar t einde en t is voor dat type bestand 8x max, dan zit je dus gewoon weer een heel kwartier te spoelen...
10) Benaderen van de interne harddisk via de USB is zo traag als dikke ****

Nouja zo zijn er nog wel wat dingen

T meeste spul doet ie gewoon prima, maar een 10 kan je dit apparaat toch echt niet geven

grandduke3 30-09-2010
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Bij de info staat dat er geen harddisk in zit, deze kan er wel in!!!
Grote en formaat zelf te bepalen (2,5" en 3,5")
Ik heb deze nu ruim 2 jaar in mijn bezit en werkt na wat updates online echt goed.
Speelt bijna alles af en met een hdmi uitgang en optische uitgang voor het geluid is.
Opstarten neemt wel wat tijd in beslag maar voor de rest helemaal top.

marcelz123 23-06-2010
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Heb deze mediaplayer sinds augustus vorig jaar in bezit.
Speelt De meeste formaten probleemloos af.
DVD en MKV files speelt ie prima af

Gebruik de speler zowel met interne 3,5 inch HDD als een 2,5 inch usb powered externe HDD.
voor het overzetten van de film gebruik ik gewoon het netwerk. hierbij haal ik snelheden tot 63mbit en is volgens zeker zo snel dan via een USB stick of USB drive.
Loskoppelen en aan de PC hangen is geen optie daar je elke keer de kabels moet loshalen

Blue ray iso's speelt ie inderdaad niet af, maar de kwaliteit van de meeste MKV film is over het algemeen erg goed.

De mediaspeler is niet erg makkelijk voor mensen die het snel aan de praat willen hebben. Maar als je er tijd en moeite in stopt is dit wel een van de betere mediaspelers die te krijgen is.

Hoewel dit model al weer wat ouder is kan ik deze alsnog aanbevelen.

De volgende dingen vind ik erg praktisch.

zeer goede functionaliteiten van de afstands bediening.
suppport DTS downmixing naar 2 kanaals stereo. Speelt de complete menu structuur van de DVD in tegestelling tot sommige andere mediaplayers.
Support bijna alle losse type ondertiteling files. apparaat is zonder irritante ventilator. Maar voelt wel warm aan met een ingebouwde HDD

Menu oogt wel wat simpel, maar dat wordt weer gecompenseerd door het de perfecte kwaliteiten van deze speler

Magsel 12-01-2010
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Ik heb deze tank sinds november 2008 en dacht.... laat ik eens een review schrijven.
Zojuist alle reviews bekeken en alles is zo'n beetje al gezegd.

Installatie:
Krijgt "maar" een 6 omdat je er geen handleiding bij krijgt en je derhalve alles zelf moet uitzoeken welke instelling voor je van toepassing is. Na een tijdje weet je niet beter.

Mogelijkeden:
De lucht is de limiet

Bedieningsgemak:
Als je 'm een tijdje in gebruik hebt, wil je niet anders meer.

Degelijkheid:
Na een jaar ziet 'ie er nog uit als nieuw op enkele krasjes na.

Tip:
Als je volledige Bluray rips (dus incl. menu) wilt afspelen raad ik de Popcorn C200 aan. Dit is de 2e generatie mediaspeler en heeft ook een snellere netwerkverbinding.

Als je alleen Bluray films en extra's wil zien kan je zelf de ondertitel (.srt bestand) downloaden van het internet. Maar van die ondertitel geldt ook voor .mkv en andere HD formaten.
DVD's incl. menu is geen probleem.
.mov bestanden doet de tank trouwens ook zonder probleem.
Ik ben nog geen formaat tegengekomen die niet wordt ondersteund.

Voor alle vragen en een hoop antwoorden over deze NMT verwijs ik je naar http://www.networkedmediatank.com/. Engels is wel een vereiste.

hdfilmtrailers 02-11-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Zeer goed apparaat, speelt bijna alles af, alleen geen volledige blu-ray schijven. MKV's van 1080p zijn geen enkel probleem. Super tevreden over! Ook de media community is heel handig, voor bijvoorbeeld de laatste apple trailer (ook in 1080p), of youtube filmpjes.

apo70 07-08-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Deze NMT is een perpecte speler voor de hd films,hij speelde tot nu toe alles af en heeft een hele mooie behuizing,allen als je draadlos aan je netwerk verbind word hij traag anders ben ik heel blij met deze speler.
De beeldkwaliteit is ook perfect op mijn KRP 500.

MarcusAntonius 13-06-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Gekocht op iBood voor 179,- en de volgende dag al in huis. Speelde eerst geen DTS naar stereo af, maar met de update van 4 juni 2009 is dat ook opgelost! Gebruik hem om te streamen en externe usb disk van 1tb (zit al vol met MKV's tot 1080p en speelt ze prima af. Wat issues gehad met stotteren van beeld maar is een kwestie van instelling. Gezeur over geen handleiding is onzin want het barst van de info op internet over dit soort apparaten.

Rikkie H 10-06-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

DeHDX-1000 NMT is wat mij betreft een prima apparaat. Als je de installatie perikelen door bent, worden (tot nu toe) alle bestanden netjes afgespeeld. Of het nu om ISO, MKV, DIVX of een complete DVD directorie gaat, het wordt allemaal netjes weergegeven. Foto's en zeker de grotere bestanden moet je niet aan beginnen. Ik raad wel aan om een interne HD te bebruiken daar het gebruik van een externe USB disk een hakkelend beeld oplevert. Dit gebeurt bij elke doorvoer van data door de externe HD (elke keer wanneer het lampje knippert). Als je dezelfde film bekijkt via de interne HD heb je nergens last van. De doorvoersnelheid van sata is dan ook beduidend hoger. Beeld en geluid worden bij mij naar een AV verserker gestuurd. Je kunt beeld en geluid prima instellen op de HDX. Zelf heb ik het beeld vastgezet op 1080p 60hz en het geluid allemaal op digital RAW gezet zodat het juiste geluid naar de versterker gaat.

Ook zijn er diverse netwerkmogelijkheden die ik tot nu toe niet gebruikt heb. Data overzetten van de computer naar de HDX doe ik dmv van de USB slave. Middels een klein programmaatje voor Windows, kun je de unix geformatteerde drive in de HDX gewoon benaderen en de bestanden er naartoe kopieren.

Al met al heb ik dit apparaat met flinke korting bij Ibood gekocht en ben er dus helemaal tevreden mee.

Wombat105 13-05-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Ik heb de HDX 1000 nu een week in bezit. Op de eerste plaats een compliment voor de internetwinkel Informatique. Vorige week maandag besteld en de volgende dag reeds in huis.
Keurig geleverd met alles erop en eraan.
Voordat ik overging tot aanschaf van dit apparaat, heb ik eerst de reviews bekeken en ik heb het forum bezocht. Alles bij elkaar genomen heeft alle info mij doen besluiten om de HDX 1000 aan te schaffen.
Zoals gezegd: Maandag besteld en dinsdag in huis.
Dan begint het.....Ik mag mezelf wel beoordelen als een gevorderd PC gebruiker. Dus installatie van de HDX zou voor mij geen probleem moeten zijn.
Aansluiten was uiteraard een fluitje van een cent. Ik heb overigens nog een gewone 100Hz breedbeeld TV. Aan de HDX koppelde ik een externe HD van 1Gig waarop films staan in ISO en VOB formaat.
Vervolgens start ik de HDX op en wat schetst mijn verbazing ??: Alles werkt perfect !!
De HDX herkent de externe HD zonder problemen en speelt de content ook zonder problemen af. Zelfs met de firmware van oktober vorig jaar.
Vervolgens probeerde ik HD content via een Xbox360 die boven op zolder staat te streamen. Ook hier was het geen enkel probleem. Geen vertraging en alles keurig afgespeeld.
So far, so good. Alleen wanneer ik hierna (dus na het afspelen van HD content) weer gewoon iso of VOB wil afspelen, heeft ie problemen. Dit gaat dus niet. Dan moet ik de HDX opnieuw opstarten. Dan gaat het wel weer goed. Vreemde zaak. Op het forum staat daar ook wat over vermeld. Maar goed daar over later wat meer.
De dag erna kocht ik mij een interne Harddisk van 1Tb van Maxtor. Deze bouwde ik zonder problemen in de HDX in. (geloof mij, dat kan mijn dochter van 16 jaar zelfs nog)
Toen ik de HDX weer aansloot, kreeg ik geen mogelijkheid om de HD te formatteren. De HDX zag hem gewoon niet.
Dus ik denken: misschien de firware ? Er zijn firmwares beschikbaar. Maar die firmwares kunnen alleen worden gebruikt in samenwerking met de juiste versie van de NMT applicatie. Dus ik dacht dat ik hier een probleem had. Toen constateerde ik de mogelijkheid om rechtstreeks op de HDX via het internet de firmware EN de NMT applicaties te updaten. Dit deed ik dus ook. NO PROBLEM !! De firmware was binnen 1 a 2 minuten geüpdate. De NMT applicatie duurde langer (ongeveer 20 minuten). Maar het werkte perfect !!.
Helaas herkende de HDX mijn interne HD nog niet. Ik las op het forum dat niet elke HD geschikt is voor de HDX. Dus ik dacht Dat heb ik weer!!.
Maar ik geef niet zo snel op. Ik trok de stoute schoenen aan en deed net alsof mijn neus bloedde en ik gaf de HDX gewoon de opdracht via WebApplicaties om de Usenet Client te installeren (wetende dat de HDX mijn interne HD niet zag).
En toen kreeg ik de vraag Wilt u de HD formatteren ?
Op dat moment was ik heel blij. De HD werd met Ext3 geformatteerd en de webapplicaties werden zonder problemen geïnstalleerd.
Na een week experimenteren mag ik concluderen dat ik bijzonder blij ben met dit apparaat. Van de problemen die ik eerder in dit forum heb gelezen (chassis wordt niet warm, vastlopers) heb ik nog geen last gehad.
Alleen constateer ik dat bij sommige VOB files het beeld schokkerig verloopt. Dus niet bij alle. Verder blijft het probleem bestaan dat geen normale content (zoals iso en vob) wordt afgespeeld wanneer eerst een High Definition content is gespeeld. Dit blijft voor mij een vreemde zaak.
Ondanks dat de HDX een geweldig apparaat is en dat dat doet wat het moet doen, ben ik toch van mening dat (voor wat betreft installatie) het geen apparaat is voor onervaren PC gebruikers. Als hij is geïnstalleerd en alles werkt, dan uiteraard wel. Het is een allesvreter.
Toch een advies: Voordat je overgaat tot aanschaf van dit apparaat, kijk eerst op het forum en kijk naar de problemen die men tegenkomt.
O.a. ook wanneer je een reset moet doen van de gekozen beeldresolutie. Een reset van het apparaat helpt niet wanneer je een verkeerde resolutie hebt gekozen. Er zijn toetscombinaties op de AB (AfstandsBediening) mogelijk om de resolutie in te stellen.
En voor degenen die een probleem hebben om gedeelde content te streamen, bedenk het volgende:
De HDX kan op twee manieren streamen: Via de zogenaamde Windows Mediacenter manier en via een webbrows-manier.
De eerste gaat via de Windows mediaplayer op de PC en de ander gaat via gedeelde mappen op de PC.
Wanneer je geen content via je PC kunt streamen, ligt dat voor 99% zeker aan de rechten van de share. Ik weet dat Windows Vista daar problemen veroorzaakt omdat het delen van mappen en met name de lees- en schrijfrechten daarvan niet zo vanzelfsprekend gaat als je zou verwachten. Bij Windows XP daarentegen is dat delen wat makkelijker. Maar ook hier kun je problemen tegenkomen omdat de rechten van de share (op wat voor wijze dan ook, bijvoorbeeld door installatie van een internetsecure programma, of een firewall instelling) niet goed zijn ingesteld.
Dat ligt dus NIET aan de HDX.
En hou het forum bij en zoek hierop als je problemen hebt.
Installatie een 8 omdat het niet Monkey-proof is.
Mogelijkheden een 10, want die zijn enorm
Bedieningsgemak een 10 voor mij omdat het logisch in elkaar zit.
Degelijkheid geef ik een 8 omdat de behuizing zeer degelijk is en voor de verdere rest kan ik er nog niets over zeggen. Daar is een week te kort voor.
Maar een aanrader is het zeker !!!

elliew 29-04-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Vanmorgen de HDX-1000 gekocht en aan het eind van de dag weer teruggebracht.
Als je(zoals ik) al een aantal mediaspelers hebt uitgeprobeerd is het ontbreken van de handleiding niet zo'n probleem maar waarom er in de reviews zo geroepen wordt over de support op internet is mij een grote vraag.Niet eens een download van een echte handleiding!
Mij ging het om het spelen van mov-jes op mijn hdmi tv. Dat werkte niet. Geconverteerd naar avi kwam er een vreselijk gekraak.Een van de usb-porten werd niet herkend, wat ik er ook aanhing. De reactie op de afstandbediening was uiterst traag en bij het bekijken van mijn foto's (heel gewone simpele jpegs) liep hij telkens vast na de eerste foto, welke instelling ik ook gekozen had. Om eruit te raken moest ik de speler gewoon uitdoen.
Het enige wat hij wel goed deed was het afspelen van een dvd van mijn externe harde schijf. Zelfs het menu gaf hij aan.
Maar helaas was er geen avi of mov die hij wilde afspelen.
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je je mediaspeler voor koopt, maar als er beloofd wordt dat er bijvoorbeeld mov-jes afgespeeld kunnen worden dan moet dat dus ook gebeuren.Ik ben oprecht teleurgesteld en nog steeds op zoek naar een goed player die doet wat hij beloofd.

Jazzism 26-04-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Prachtig apparaat! Kost wel wat moeite om alles aan de praat te krijgen, maar met de diverse fora op internet kom je een eind. Heb hem (bekabeld) in mijn XP netwerk gehangen (dus zonder HDD) en dat werkt perfect (wel IP op handmatig zetten anders werkt het niet: hij vindt dan toch zelf alle instellingen; schijnt bugje te zijn). Stream echt alles zonder problemen vanaf mijn pc in mijn werkkamer naar de woonkamer, ook MKV-files, met minimale netwerkbelasting. Terwijl de kids boven kijken, kan ik beneden rustig verder met mijn hobby. HD beeld is werkelijk super op een 46 Panasonic (Full HD, 100Hz). Menu is wat karig, maar dat mag de pret niet drukken. De internet-content die wordt aangeboden is erg ruim, van TV-shows tot trailers en veel in HD kwaliteit. Werkt perfect. Ook geluid, in mijn geval flac files, gaan zonder problemen door naar de stereo. Kan nog niks zeggen over degelijkheid, maar de lol is nu al groot.

foxy 17-04-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

HDX ruim een maand in bezit.
gevuld met een 1TB WD green
harde schijf. Machtig mooi ding. Geen gebruiksaanwijzing! is wel jammer, maar met een beetje computer kennis en hulp van diverse forumsen de site van HDX zelf kom je er wel uit. Interface ook wat simpel maar deze is te vervangen voor diverse mooiere die je kan vinden op het net. HDX geeft een adembenemend mooi beeld op mijn PHILIPS PFL9603 verbonden met een 10 mtr. lange HDMI kabel van 18 euro.
Pomp de films van mijn iMac via het netwerk over naar de hardeschijf van de HDX.
Een aanrader dus.
Ik stop ermee want ik ga even een fillempie kijken!!!

dommelvallei 25-02-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Nu een 2 maanden in mijn bezit en bijna dagelijks films aan het kijken, geweldig, nix meer branden, gewoon via de interne harde schijf. geen krassen meer op de kinder dvd's.
Het overzetten van de films van pc naar hdx doe ik via usb gaat prima. nog geen foutmeldingen gehad met films kijken.
Installeren was inderdaad nogal omslachtig, dit had ik beter in de winkel kunnen laten doen. De handleiding stelt nix voor, alles via internet moeten zoeken.

olafski72 18-02-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Geweldig apparaat. Heb hem nu een paar maanden en geniet er elke dag nog van. Ik heb hem wel wireless aangesloten maar gebruik dit niet veel. Als ik films heb gedownload, kopieer ik ze meestal via de USB kabel er naar toe. Dit gaat vele malen sneller, zeker bij HD films. Ik brand nu helemaal niks meer, maar zet alles op de HD die ik er in gezet heb van 1TB (WD 1tB Greenline, lekker stil ook).
Ik heb het geluid optisch aangesloten en beeld via HDMI(via mijn Onkyo 606).

Patrick123_ 12-02-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

Geweldig apparaat, uitstekende brug tussen internet content en je thuistheater. Prima alternatief voor iedereen die geen zware pc als mediacenter wil gebruiken.
De grote voordelen voor mij:
- HD en andere video content afspelen op je tv
- één plek voor al je content: foto's, video, MP3
- icm optionele harddisk is het een NAS, ftp server én usenet/bittorent client. niet voor iedereen interessant, maar voor de techies zeker wel.
- de media portal geeft een leuke kijk op internetradio- en tv stations, waaronder youtube en ted.com.
- fraai, compact en stil kastje met een hoge WAF (wife acceptance factor) met een mooie en duidelijke interface

De nadelen:
- ik had gehoopt dat het out of the box meteen zou werken, maar ik heb best wat tijd besteed voor ik alle voor mij nuttige features aan de praat had. je hebt dus wel wat technische kennis nodig voordat je het volledige potentieel van dit apparaat kan benutten
- de processor mist net wat rekenkracht, waardoor zaken als usenet decoding en het aansturen van de netwerkcontroller wat trager gaan dan nodig. bij het afspelen van media is dat overigens geen probleem.
- geen handleiding: je moet het toch van de internetfora hebben als je ergens niet uitkomt.

Al met al ben ik er zeer tevreden over, voor mij de ideale plek om al mijn muziek en films in op te bergen en vanaf af te spelen.

renebvh 17-01-2009
Geschreven voor: HDX HDX-1000 0 GB

het apparaat nu een week in huis en het bevald super.
ten eerste makkelijk te installeren en firmware te updaten.tevens voor het updaten harde schijf plaatsen en hem door de hdx laten formateren op ext3 dan pakt hij ook alle extra's.
de player is makkelijk te benaderen via ftp één film van 4 gig binnen 10min 25gig uurtje.degelijke menu's en jawel alles afspelen.voor mij een goede koop.deze heeft dezelfde chip als de popcorn is alleen compacter. oja streamen wil ook zelfs hd films van 40 gig zonder haperen. superkoop